Odpowiedzialność w zakresie realizacji Strategii w obiektach publicznych zostanie wpisana do zakresu obowiązków naczelnika Wydziału Budownictwa i Architektury Starostwa Powiatowego. Realizowanie Strategii w sektorze publicznym powinno polegać na obowiązku przedstawiania propozycji umieszczania w przyszłych budżetach powiatu lidzbarskiego pozycji wynikających z realizacji Strategii, nadzorowaniu przeprowadzanych inwestycji oraz okresowym zdawaniu sprawy ze stopnia zaawansowania postanowień Strategii.
Sprawozdawczość oznacza przygotowywanie i przedstawianie Zarządowi Powiatu okresowych raportów dotyczących stanu realizacji inwestycji w obiektach będących własnością Starostwa Powiatowego. Raport taki powinien być przedstawiany do 30 września każdego roku, począwszy od roku 2002. Powinien on zawierać:
Zakres pracy powinien obejmować:
Wyniki przeprowadzonej analizy powinny być przedyskutowane na forum Zarządu Powiatu w obecności przedstawicieli Regionalnego Centrum Energii Odnawialnej w Lidzbarku Warmińskim oraz naczelnika Wydziału Budownictwa i Architektury. Dyskusja powinna zakończyć się opracowaniem planu działań na następny okres sprawozdawczy.