ZARZĄDZENIE NR 35/2009
Starosty Lidzbarskiego
z dnia 18 listopada 2009 r.
w sprawie określenia zasad i trybu przyznawania
Patronatu Starosty Lidzbarskiego
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
ROZDZIAŁ I
Zasady przyznawania patronatu
§ 1.
- Zarządzenie określa zasady obejmowania imprez lub wydarzeń organizowanych na terenie Powiatu Lidzbarskiego patronatem Starosty Lidzbarskiego.
- Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
- Patronat – Patronat Starosty Lidzbarskiego;
- Starosta – Starosta Lidzbarski;
- Starostwo – Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim;
- Impreza – impreza lub wydarzenie, które ubiega się o objęcie Patronatem.
§ 2.
- Patronat przyznawany jest przez Starostę przedsięwzięciom i uroczystościom o zasięgu gminnym, powiatowym, wojewódzkim lub krajowym.
- Patronat jest wyróżnieniem honorowym podkreślającym szczególny charakter imprezy.
- Przyznanie Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego.
- Przyznanie Patronatu może być uzasadnieniem do wydatkowania środków finansowych na zakup upominków (pucharów, statuetek lub innych nagród rzeczowych).
§ 3.
- Patronat może być przyznany wyłącznie przez Starostę.
- Informacja o przyznaniu Patronatu zamieszczana jest na stronach internetowych Starostwa.
ROZDZIAŁ II
Procedura przyznania Patronatu:
§ 4.
- Z wnioskiem o objęciem imprezy Patronatem występuje jej Organizator.
- Wniosek składa się nie później niż na 2 miesiące przed planowaną datą organizacji imprezy. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
§ 5.
- Wniosek składa się na formularzu, który można pobrać ze strony www.powiatlidzbarski.pl lub w sekretariacie Starostwa. Formularz wniosku stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
- Wniosek można złożyć w sekretariacie Starostwa lub przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim, ul. Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warmiński, e-mail: sekretariat@powiatlidzbarski.pl .
§ 6.
- Po złożeniu wniosku Starosta zwraca się o wydanie opinii do merytorycznego wydziału Starostwa w sprawie zasadności przyznania Patronatu danej imprezie lub przedsięwzięciu.
- Opinia powinna zawierać w szczególności informacje na temat zasadności osobistego udziału Starosty w imprezie oraz ewentualnego wsparcia imprezy i źródeł jego finansowania.
- Komórka merytoryczna wydaje opinię w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wniosku od Starosty.
- Po otrzymaniu opinii, wniosek kierowany jest do Starosty, który decyduje o przyznaniu bądź odmowie przyznania Patronatu.
- O decyzji Starosty Organizator powiadamiany jest nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Decyzja nie wymaga uzasadnienia i nie ma od niej odwołania.
ROZDZIAŁ III
Korzystanie z Patronatu
§ 7.
- Organizator imprezy, której przyznany został Patronat, zobowiązany jest do poinformowania uczestników o przyznanym wyróżnieniu, do umieszczenia informacji na ten temat we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych, oraz zadbać o wzmiankowanie faktu otrzymania przyznanego wyróżnienia w przekazach medialnych dotyczących imprezy.
- Podczas trwania imprezy, której przyznano został Patronat, organizator ma obowiązek umieszczenia znaków promocyjnych Powiatu Lidzbarskiego (herbu oraz logo powiatu) w widocznym miejscu.
- Nie wywiązanie się ze zobowiązań, o których mowa w § 7. ust. 1 i 2, stanowić będzie podstawę odmowy przyznania organizatorowi imprezy lub wydarzenia Patronatu Starosty oraz zwrotu przyznanych środków finansowych i rzeczowych.
ROZDZIAŁ IV
Przepisy końcowe
§ 8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
18.11.2009r.